torsdag 3 november 2016

Astas 32:a släpp sen 21 aug

Släppte på Ranebo 7,25
I går var jag också här men var tvungen att koppla redan
12,30 för att jobba, men då jag kopplade gick Asta på slag
dessa slag hade hon jobbat med ca 2 timmar.
Så i dag skulle vi ha revans på den här haren.
Asta kilade upp över hygget, svängde runt en kulle och försvann
7,27 kom det några glesa men intensiva skall och jag såg på GPS.n
hur det drog upp över hygget, efter 30 sek...klockan han aldrig att slå över
till ny tid....tystnade det och Asta kom tillbaka.

Astas FÖRSTA RÅDJURSDREV !!!?



Hon är förlåten, hon såg förmodligen en vit
rund sak som skuttade över hygget....klart hon trodde det var en hare !


Asta sökte väldigt dåligt och verkade helt omotiverad.
Så jag kopplade henne och släppte några 100 meter längre bort.


Vips, så sökte hon ut och tiden gick.......


Men slagen kan inte ha suttit speciellt bra, det började
att småregna och dimman drev mellan träden på låg höjd.
Fint att ha något att se på....
En liten flock med snösparvar landande i en gran alldeles nära,
de små fåglarna är så söta att man blir helt tårögd.


Första gången Asta var inom mig var klockan runt ett, tyckte
hon såg lite uppgiven ut, men hon slog ut igen


Själv började jag fotografera allt ifrån tickor till gran träd....
Trond gick med Irma, inte heller hon hittade några ordentliga
slag att jobba med.
Och själv känner jag ju hur starkt det luktar av alla löv som
fallit ner, så kanske är det därför som hundarna har det svårt just nu ?
Att det luktar för mycket från marken....
Kopplade Asta strax före halv tre.



På fredag tar jag en tur till stugan i Jämtland och ser hur
hararna har det där.


Inga kommentarer: