tisdag 19 mars 2019

Dag 2 på vår fotoresa i Skottland


Blir så glad över de trevliga telefonsamtal, mejl, sms
 och kommentarer som jag fått om
mitt förra inlägg om min och Evas resa till Skottland.
Alltid kul att få respons och se vem som läser inläggen.


Dag 2 blev en fortsättning på " nära döden upplevelsen" när vi
klev ur sängarna på morgonen, inte många mjuka muskler där !
Jösses va stela vi var, inte blev vi piggare av att se på vädret på utsidan.
Kraftig vind med snöblandat regn.
Så motivationen att åter ta sig till toppen var INTE så hög.


Så när Andy kom och hämtade oss och frågade om vi ville
fotografera Ekorrar, så tyckte vi att det var en strålande idé.


En otroligt kul fotodag med många roliga och fina bilder


På eftermiddagen tog vi en tur och tittade på Skottlands natur
och Kronhjortar


Inte överallt det finns broar över älvarna, ser ni vägen mitt
i bild där den korsar älven, ingen bro !
( klicka på bilden för att få den större )


Annars är just de gamla stenbroarna och husen
det som gör Skottland så vackert.


Runt den här sjön växte det stora Rhododendronbuskar
,tänk att få vara här när de blommar !!



Som en reklambild om Skottland
Visst är det fint med de snötäckta bergen i bakgrunden
och alla hjortar

Ett inlägg kvar, från min och Eva Franzéns resa
 då blir det ripor och mer harar.





Inga kommentarer: