onsdag 16 maj 2018

Styggen, en grym jägare

Jag vet egentligen inte om jag tycker det är bra eller dåligt,
med katt.
Jag vill ju inte ha möss, sorkar eller råttor


men Styggen tar ju även fåglar, ödlor, kopparormar och ekorrar
hon har t o m fångat en fladdermus, som hon släppte i sovrummet
mitt i natten för några årsedan.
Det blev väldig fart i vårt sovrum, ska ni veta, innan vi fick fångat
och släppt ut den.


Det är ju ok om hon dödar sina byten, men de ska ju plågas


och lekas med.
Det är så grymt att se den lilla sorken pila iväg.....för att
bli fångad om och om igen.


Hon äter iallafall upp dem....till slut.


Jaja, det är ju kattens natur, men ibland blir Styggen bara för mycket,
så idag räddade jag en kopparödla som hon stolt kom släpande på.

Hade klart önskat att hon enbart fångade och åt
möss och sorkar, råttor har jag inte sett här på många år,
tur är det 😊





Inga kommentarer: