måndag 23 januari 2017

- 30 är kallt även i Norrland

om någon trott något annat.
Från Nyårsafton och en dryg vecka in på nyåret
var vi åter i vår stuga i Jämtland eller Norrland 
om man vill.


Tror det var Torsdag morgon, då det kändes
liiiite kyligt i stugan när vi vaknade.
När vi tog en koll på termometern så visade
den -30 !!!!! ute och +8 inne.
Nu vet vi en sak om vår stuga, den är
inte gjord för sådana låga temperaturer! 


Det är inte mycket man kan göra utomhus
i sån kyla, knappt det går att
gå utan att det gör ont när man andas.
Så vi ägnade dagen åt att elda !!!


En kortare promenad på 1,5 km var
vad vi klarade av och några bilder på
ett iskallt men vackert Jämtland 


Och så fick vi lekt lite....
Jag ville få till en snygg solfjäder, av snabb
fruset varmt vatten.
Nu var inte det så enkelt, som jag trodde,
så det här var den bästa bilden vi fick till.


Egentligen är det otroligt mysigt att bara
vara inomhus, läsa, spela spel och inte ha ett
enda måste.
Men, jag blir lite rastlös, så något MÅSTE
jag göra...islyktor är ju perfekt pyssel när det är
svinkallt, äntligen tänkte jag, ska jag göra massor
av stora fina islyktor.
Fram med ballonger......
Sen var det givetvis stop !
Vi har ju inget rinnande vatten och det
behövs ju tryck för att få i vattnet i ballongerna.
Tröttsamt !!!!!
När man äntligen har kylan, så går det
inte att få i vattnet, nu är ju jag mer än
normalt enveten, så tillslut hade jag fått i
lite vatten i EN ballong.
Resultatet ser ni här :)


Vi hade även några bra jaktdagar 
med Irma och Asta.



Inga kommentarer: