torsdag 23 juni 2016

Vad som händer när man lackar ur

på en säljare.
Det började med att Trond traskade in i en av de
största fiskebutiker JAG varit i.
Nu har jag inte varit i SÅ många, men den här tror jag hade allt !!


Trond hade säkert inte tänkt att köpa något, vilket han heller inte gjorde.


Men han frågade en av säljarna,
Om det fanns några bra flugfiske älvar i närheten


Säljaren drog då fram några kartor, där han visade var man kunde
fiska gädda, harr, öring, röding, abborre och gud vet vad....
Han malde på så jag blev helt matt....jag är ju inte direkt fiske intresserad
och absolut inte av flugfiske....så när säljaren nämnde en liten sjö, där
man även kunde fiska med mask ( jag hade nu totalt tröttnat ) så klämde jag i med
- har ni mask ?
Säljaren-givetvis!
- då tar vi en burk !
Samtidigt får mina ögon syn på en portabel myggjagar för 379:-
Bra att ha, då det är vansinnigt mycket mygg...vid små skogssjöar.
Tronds ögon var nu stora som tefat och inte speciellt glada !!
Hela kalaset gick på över 600:- då vi även fick köpa kartorna som
säljaren visat var alla fiskarna fanns !!
Plus TVÅ fiskekort
Jag trodde nästan Trond skulle få hjärtinfarkt :)


''

Det slutade ändå med att vi åkte till den här lilla sjön ( vi hade ju köpt fiskekort )
som låg otroligt fint och kvällen var helt fantastisk.
Något flugfiske blev det inte för Trond, utan vi provade med
flöte och MASK.
Trond fick en abborre, riktigt fin storlek, men som han släppte tillbaka.


Jag gjorde faktiskt riktigt många kast.....även om jag som vanligt
hellre tog bilder :)


Vår lilla Stella satt troget och tittade på, enkelt med hundar
som henne Heart Beat


Vi fick aldrig testat min myggjagare, men det lär komma fler
tillfällen att testa den .
Vi hade en fin kväll/natt...även om det inte blev helt som Trond tänkt sig Heart Beat


Inga kommentarer: