söndag 10 april 2016

H-valparna 1 vecka

Tiden går fort när man har roligt.....



Valparna är nu redan 1 vecka och har
 fördubblat sin vikt i från födseln.


Irma har gott om mjölk


och hon har fullt upp med att tvätta och pyssla om de små.


Det är en jämn och fin kull.
8 Hanar och 4 tikar
Det är några hanar som är otingade.


Vi söker nu jägarhem med provintresse
till någon av dessa underverk :)


Vi kan också tänka oss att sälja en av hanarna
till någon ungdom mellan 18-23 år till ett kraftigt reducerat pris.
( om du inte har exakt rätt ålder är
 du ändå välkommen att höra av dig)
Du ska vara jakt och tävlings intresserad, både vad det gäller jaktprov
och utställning.


För er som nu funderar på att besöka oss för att se på valparna,
är det först efter 3 veckor som det är möjligt.
De har då flyttat ner i hallen och har byggt upp ett någorlunda
immunförsvar.


Idag blir det också första rundan på alla små klor.
De små liven river annars sönder juvren i sin iver
när de trampar för att mjölken ska rinna till.


Min blogg har blivit nominerad på Besökstoppen ihop med
5 andra bloggar av olika kategorier om att vara med 
och tävla om veckans blogg.
Jag behöver nu er hjälp med att få flest röster.
Här kan ni läsa mer om mina tankar angående min blogg


Jag tackar på förhand för er hjälp och hoppas
att min blogg ska öka förståelsen och intresset för
stövare och drivande hundar.

1 kommentar:

Days By Johanna sa...

Så söta små valpar :)