torsdag 15 januari 2015

Vilken bild vill du ha av den kvinnliga jägaren

k

Skriver harjakt.com i sin blogg

Killen som har den bloggen börjar så fint med att skriva
Citat "Varför jag skriver detta är att jag och flera andra personer i min närhet 
reagerat på hur den kvinnliga jägaren uppmuntras att använda bilder 
på kroppsliga delar istället för den jaktliga bilden med 
underställ och jaktkläder som det ska vara.slut citat
Vilka är då dessa som uppmuntrar de kvinnorna att
lägga ut bilder i camo underkläder i stället för jaktkläder
Kan det vara män?

!
Med pekpinne modellen förklarar han vänligt att vi måste
tänka oss för hur vi klär oss, att inte lägga ut bilder på sociala medier
i utmanande outfits, för att bilden av oss kvinnor som
jägare kan då misstolkas och nya kvinnliga jägare
bli avskräckta?
Om inte de kvinnor som är natur och jakt intresserade redan
blivit avskräckta av många av de macho män som dyker
upp här och var i skog och mark, så tror jag inte de
blir mer avskräckta av att de finns NÅGON kvinna som
lägger ut bilder på sig själv med plutande läppar och utmanande klädsel
för att få en massa likes på sociala medier
Frågan är ju då, vem är det som likar dessa bilder?
Män som ska tala om för oss kvinnor hur vi ska klä oss??


Vilken kvinna vill stå ute i skogen i kort kort och uringat?
 Det kan så vara att det finns någon kvinna som lägger ut bilder på sig
själv i utmanade jakt outfit...så låt denna kvinna göra det, om hon vill
och känner sig nöjd med det
Hon representera ju ändå inte majoriteten av den kvinnliga jägaren
INGEN av ALLA mina kvinnliga jaktkompisar har annat
än ordentliga kläder på sig.
Det mest utmanade är väl att några av oss har Pinewoods
jakt dress med lite rosa i stället för orange

Så tack för pekpinnen harjakt.com men jag är helt övertygad
om att vi kvinnor klarar att både bete oss och klä oss
som jägare

Inga kommentarer: