torsdag 19 oktober 2017

Nytt rekord

på slagarbete och mitt tålamod fick
testat sig ......


I dag släppte jag Asta kl 08,00
Solen var på väg upp över trädtopparna
-2 grader.
En fantastisk morgon



Asta kom på slag ganska omgående, det var lite kyligt
och med Astas tempo på uttag, så körde jag grillad korv
till frukost, det var en så fantastisk morgon, helt knäpptyst
förutom ett gäng domherrar som kvittrande flög mellan björkarna.
Där satt jag med min brasa, ensam, så jäkla skönt !!
Att bara vara.....
Hur det gick för Asta ?
Jo hon jobbade på som vanligt, hon var förbi efter 2,5 timme, redan
då började jag misströsta, för solen hade då börjat värma där
den kom åt på marken.
Det här skulle hon aldrig reda ut, det gjorde hon inte heller, hon
slutade heller inte att jobba förrän jag kallade in och kopplade henne
klockan 15,00
Så Astas vilja är det inget fel på och inte mitt tålamod heller :)

Men NÅGRA naturupplevelser blev det ändå i dag,
de här två välkamouflerade fågelhonorna
satt mitt i vägen, en tjäderhöna, men vad är det
andra för fågel?
Är det en orrhöna?


Otroligt vackra, båda två


Knappt tjäderhönan syns ens på bilden


De är verkligen fina och
det är sådana här fåglar som vår lilla Trix ska hitta,
är det tänkt.


Det är iallafall full fart och vidd på hennes sök.


Däremot brister det lite i lydnaden


Trix har enorm energi som stundtals flippar
ut totalt....

Så nu kan allt bara bli bättre.
I morgon gör jag ett sista släpp med Asta här i Jämtland
 för den här gången, så nu jäklar !!

Hoppas att jag i morgon kan skriva om ett klingande
långt hardrev.






Inga kommentarer: