torsdag 3 augusti 2017

Djurparksbesök

I helgen var vi en snabbtur till stugan i Jämtland


Då grabbarna tappert suttit i bilen i 9 timmar
måste ju något annat än bad och cykelturer till, för
att göra resan värd att åka så långt.



Så det blev en tur till Frösö Zoo.
Grabbarna tyckte det var många spännande djur, de matade
både dovhjort, lama, getter och marsvin.
Själv tyckte jag mest att det var tragiskt att se djuren
i små inhägnader


Ett hål i staketet och en bedjande dovhjort på andra sidan, grabbarna
var snabba med att mata den med gräs och blad.


Den lille Zebran hade funnit en kompis, de såg ut
att ha både kul och tycka om varandra.
De två gjorde min dag något bättre.


Älgen däremot var inte på humör, eller så hatade
hon att bli fotograferad, varje gång jag tog upp kameran för
att ta en bild, gick hon till anfall.


Det är säkert över 25 årsedan jag var här senast och
parken är nu väldig sliten.


och inte förstår jag varför det ska stå stora dinosaurier i plast
bland djuren, vore bättre att ha något som är berikande för de
djur som lever i hagarna än fula plast figurer.


Tor älskar djur
Nu önskar han sig ett Marsvin, det var det
finaste djuret på hela rundturen, tyckte han
Och Han vet minsann vart de finns att köpa 😊
Han påminde oss också om att han fyller 5 år i höst.



Terrarie avdelningen var fin och välskött, det var mest silkesapor
och inte så mycket reptiler, men några ormar och ödlor fanns det
och en svag längtan tillbaks till min reptiltid i livet infann sig.

Ingen av grabbarna ville dock ha någon orm....




Som vanligt går det att klicka på bilderna om du vill se dem större




Inga kommentarer: