söndag 6 november 2016

Tillbaka i Jämtland


Passade på att ta mig en tur till Bräcke, då det var helgdag ( Alla helgons dag )
i går och jag kunde ha min butik stängd.
Och Trond och en vän tar han om butiken
onsdag och torsdag 
Träning i 4 dagar !


Släppte Asta 8,17 
Hon sökte ut medans jag tog på
mig...halsduk, mössa och vantar
-8 och kuling, snack om kallt !!
8,43 reste hon haren eller  då började
hon skalla....haren hade troligen gått.
Haren gjorde en stor fin runda, sen korsade han
en mindre grusväg och drog i väg, dubblade och
kom samma väg tillbaka, nere i en ravin försprang
sig Asta och fick en tappt.


Hon ringade och tyvärr litade hon inte
helt på sig själv, hon var ute i dubblingen och
kollade en gång till, ringade igen...lite för stort
tillslut hittade hon löpan....som hon följde på tyst
tills hon kom ikapp haren, som lagt sig.
Då hade tappt tiden gått ut med 10 minuter.
Sen körde hon med bra skall och tryck i nästan
precis en timme.
Sen blev det tappt i ett område som haren
gått väldigt mycket i, Asta jobbade på tappten
tills jag kopplade henne 12,23
48 min + 63 min och en tappt på 70 min


Släppte Irma 12,33 hon hittade
några översnöade slag som hon började
jobba med.
Nu började det att snöa och blåsa ännu mer.
Så för första gången i mitt harhunds tränarliv
fuskade jag......
Jag startade bilen, satte på värmen och
åt min lunch inne i bilen....med ena sidorutan 
lite nervevad 


Kopplade Irma kl 15, då hon fortfarande 
gick på slag, nu snöade det riktigt ordentligt 
och jag kände att det räckte med frisk luft
för idag
Ny dag i morgon

Inga kommentarer: