tisdag 8 november 2016

Erfarenhet har betydelse


-12 här på Måndags morgonen, litet tunt
snölager sen igår, inga harspår.
Astas 34 släpp.
Släppte 9,30 tänkte att det kunde bli lite
varmare, det blåste också ganska kraftigt.
Asta sökte ut riktigt bra och var förvånansvärt 
pigg och rask i söket.
Tror hon kände svaga slag, men bet sig aldrig 
fast utan släppte och sökte vidare.


Tillslut hittade vi några nattgamla harspår,
även här tyckte jag hon hade problem.
Jag hängde på in i skogen och hittade ett och
annat spår som hon följt på....så hon var rätt,
men jag tror hon har för bråttom.
Så klockan 14, 30 kopplade jag henne och
släppte ut Irma.
Tänkte hon kunde få rasta av sig medans
jag åt min middag, Bullens och några mackor.
Otroligt va gott det smakar och så ro givande
med spraket från brasan, vindens sus och
skogens alla ljud


Det är nu 15,09 som Irma reser haren.
Även Asta har varit precis i det området, 
Irma kom in från ett annat håll och jobbade
lugnt och metodiskt


Asta följde på en löpa, troligen en annan
hare ?
Men hon missade bara Irmas hare med några
meter !!


Der är ju svårt att se, men på den raka
blå linjen nedanför pilen ser ni en liten svirr,
där kände ju tydligen Asta något.
Jämför sen med Irmas bild, hon tog ut
exakt i det lilla området.
Kopplade Irma på fullt drev 16,37 då var det
nästan mörkt, så innan vi var ute ur terrängen 
var det kolsvart, Irma skrek av förtvivland hela
vägen hem för att hon blivit kopplad mitt
i sitt drev, inte en tappt....låg ca 5-7 min bak.
Såg haren 1gång


Väl hemma i stugan blev det fotbad för
mina fötter, årets första Julmust och pepparkakor.

Så erfarenhet är det bara att bygga vidare på
gäller både Asta och mig.

Inga kommentarer: