söndag 9 oktober 2016

Full fart och tvärstopp i stenrös

Torsdag 5 Oktober, idag fick Asta vila
efter sitt kanon drev i går.
Irma släpptes strax efter 8 och 8,29
var haren på benen.
Min plan för dagen var att sitta vid sjön, 
elda, koka lite korv och njuta av
naturen och lugnet.


Irma skrek som sagt i 8,29 hon är otroligt 
säker och snabb på att få ut, sällan hon går
länge på slag.
Haren gick fint i en stor fin runda i skogen,
Irma hade gått tryck, så efter ca 40 minuter valde
haren att gå upp i grusvägen


Det här området är ganska plant så det
var inga problem med hörbarheten, jag kunde
sitta vid min brasa och njuta av Irma och drevet.
Haren gick sen upp i åsen, då hördes det ännu bättre och det ekade mellan bergen.


Haren hade nu fullt upp....
Han provade vägen långa sträckor men
Irma hade god koll och kontakt, så hela drevet
gick utan en enda noterbar tappt.


Nu närmade sig drevet kullen jag satt nedanför 
så jag gjorde mig klar med kameran.
Drevet närmade sig, gick upp i kullen och tvärstopp.
Jag tog en koll på GPS:en och fick markeringar
på att hon var stilla men att hon flyttat
sig lite, på ett litet område.
Tog på mig ryggsäcken och gick åt det hållet
hon var, när jag närmade mig hörde jag att hon
pep och gnydde, hon lät mer upprymd  än rädd
så jag misstänkte att haren krupit in.
Väl framme hos Irma var det som jag misstänkt.
Haren hade försvunnit in bland stenar, så där tog
dagen slut.
110 minuter i en drevrepris, en härlig start på
en fin dag




Inga kommentarer: