tisdag 26 januari 2016

Magiskt !!

I morse när jag gick ut med hundarna möttes jag av det här !
Magi !
Från -22 till +4 på några dagar.



 Det här var allt vad som var kvar av mina fina is-lyktor




Vinter ska vara vinter
-10 och 30 cm snö
Så vill jag ha det från mitten på November till sista februari.
Sen ska det bli vår.
Så det är klart att jag bor på fel ställe, men även här kan det bli
magiskt vackert på vintern


Djurlivet är också på topp här i Strömstad
Här saknas inget !!
Utom harar.....
 Dovhjortarna  är så magiskt vackra, särskilt de ljusa
med sina fina prickar.
Jag hade sådan himla tur att stöta på dem just den här frostiga morgonen 



Men som tur är har vi ju en hytta i Norge.
Och där är det SNÖ !
Så till helgen blir det en tur dit..igen .



Sist jag var där var det knappt jaktbart, men magiskt vackert.
 Nu hoppas jag att snön sjunkit ihop något.


 Ryktas om att jag ska få ett par nya snöskor idag.
Har aldrig gått med sådana, så det blir spännande att testa
dessa till helgen


Då skidor inte är att tänka på i den terrängen där vi jagar.
Vansinnigt kuperat, så nedför blir ju totalt livsfarligt
och uppför med skidor är heller inget alternativ...


Det blir ju en del "dötid" när man jagar hare, så
en värmande brasa och god mat piggar ju upp
stämningen.
Viss magi även idet, att göra upp eld.


Asta, Aina, Alma, Aron och Alicia har alla drivit till prisdrev
innan de fyllt 8 månader och några harar har fallit.
Det är inte magi, utan resultat av många faktorer.
Jag hoppas på att få skjuta en hare innan säsongen är 
slut för Asta
Det kan bli magiskt....för mig :)


Här är det nu +3 Talgoxarna sjunger och solen skiner
och inte ett snökorn
Det är ju också fint, i solväggen kan man  njuta av
en kopp varm choklad, blunda och drömma om att det är April.
Magiskt ? :)



Inga kommentarer: