tisdag 13 januari 2015

Fisketur med harkontroll


Den här turen till Öjerfjället i Norge borde jag skrivit om
redan i sensommras, men då fanns varken tid eller ork.
Det är möjligt att det blir några berättelser från förra året,
då jag nuförtiden har en helt annan arbetssituation än tidigare.
Efter 31 år som egenföretagare med ex antal anställda
är jag fortfarande egenföretagare men nu med en liten
butik här hemma på gården, som jag har öppen 4 dagar i veckan.
Så jag har 3 dagar!!! Ledigt i veckan, helt ofattbart


Nog om det....
Här är en av fiskarna som Trond drog upp på fluga.
Det var någon speciell kläckning den här dagen, 
det var enormt mycket svalor som svepte över sjön
 och mängder med insekter som
ploppade upp på vattenytan.
Är inte helt säker på vilken fluga som Trond använde.
..kanske Superpuppan
....definitivt inte Vimenflugan :)


Finns det något godare än riktigt färsk egenfångad fisk,
färskpotatis, en god sås och svalt vitt vin?
Inte mycket som slår det.


Det var kallt de här dagarna så vi slapp myggen,
vilket ju annars är det som kan förstöra mycket
av vistelsen i fjällen på sommaren.
Så kvällarna var som sagt kalla, men helt underbara


Så det blev många och långa promenader
med hundarna



Naturen är storslagen och stillheten är enorm.


Vi hade turen att få se ett par Skogshare ungar.
Den dagen längtade vi efter att få släppa Irma,
så det kliade i fingrarna.
Så blev det inte, man får hålla sig till den 21 !!

Nu ska jag fortsätta att se på bilder från förra året
hade ju en fin jakt-tur på Öjerfjället med Ingun 
och en härlig vecka i Kirkenäs, där jag fotograferade en Kungsörn bla
så för er som vill

Välkommen tillbaks :)

Här är det nu såå dåligt väder, ösregnar, blåser och åskar!!


Inga kommentarer: