fredag 20 oktober 2017

Täcke på hunden efter jakt

är något jag är väldigt noga med, jag lärde mig det, den
hårda vägen....
Efter en jakt med stövarna
för många årsedan utanför Vilhelmina, då vi jagat i ösregn
och satte in de blöta hundarna i bilen, vi skulle ju bara åka några
kilometer och bilen blir ju varm snabbt.....


Jo, visst bilen blev säkert varm fort, men inte
tillräckligt, tydligen, då båda hundarna nästa dag
hade fått vattensvans !!
Inte så kul när man åkt en vecka till Norrland och hundarna
inte kunde jaga på 3 dagar !!
Så där lärde jag mig det, TÄCKE PÅ vid regn och kyla.

Fick sms i går att det nu finns ett paket från Dogman att hämta
på Coop, det är ett nytt vintertäcke som vi ska testa på våra hundar.
Det ska bli spännande att prova och se hur det sitter och
hur det släpper ut väta och håller hunden varm.
Mitt favorit täcke och i mitt tycke det bästa täcke som
någonsin funnits till hund, är Obtrack ( det som Asta har på sig)
Täcket är tunt med helt perfekt passform, går ner ordentligt
över låren, håller hunden varm och andas ut väta när man sätter
på täcket efter en dags jakt.
Tyvärr finns ingen tillverkning av det här täcket längre
Så det ska bli spännande att prova Dogmans nya täcke.


Vi får några gånger om året produkter från Dogman som de
vill att vi ska prova, jag är ju rätt luttrad efter 34 år i hundtillbehörs
branschen, men det dyker upp en del godbitar, som det här jakt kopplet
Det är mjukt, lagom tjockt, har invävd reflex och en liten smart detalj....


en stopp som gör att man inte kan "strypa" hunden och
 givetvis en stopp så inte kopplet glider upp.
Just nu mitt favorit koppel
Finns att köpa HÄR


Inget uttag idag heller, men vi höll dagen även
idag, 2 släpp, Asta hittade och gick på slag på 2 harar.

I morgon lämnar jag Jämtland för det här gången,
så nu blir det jakt i Norge några dagar med Trond och resten
av hundarna 💗

Inga kommentarer: