lördag 29 oktober 2016

Sol, vind, lövfällning....skyller på det mesta :)

I går släppte jag Asta här hemma i Strömstad, har turen att ibland få
släppa på Ranebo, ett jättefint område där det finns en del skogshare.
Släppte 8,49 tror slagen satt otroligt dåligt, Asta jobbade på några slag
men släppte och sökte vidare, hon sökte ut åt alla håll, tillslut gjorde hon
 en stor lov ner mot sjön och plötsligt
utan något slagarbete kom det några glesa skall, hon drev glest skallande upp i höjden på terrängen
efter ca 7 min blev det tyst och jag såg på GPS.en hur hon ringade runt, efter ca 15 min, kl 11
hörde jag Asta skalla och fick syn på haren mellan träden, känns otroligt skönt att se
haren :)

Haren gjorde nu samma runda, troligen hade haren gått precis som i upptaget, så Asta låg några minuter bak, haren tog samma en runda en gång till, men den här gången valde han att springa rakt över vändplanen och byta område (den här gången fick jag haren på film), Asta är inte

många minuter efter men har ändå klara problem att hålla rätt på löpan.
Det hörs på skallet att vittringen inte är den bästa.
Haren tog en runda ner mot sjön ut på en liten halvö, dubblade och kom samma


väg tillbaka som han sprang ner, det fick jag också på film.
Asta är inte så långt bakom men sliter, så i backen upp, där nu haren gått för


upp 3gg och ner 3gg blir det dötappt.
Tror att vinden, alla löv som nu har fallit och att det var otroligt torrt gjorde


att det blev så svårt.
Asta jobbade på tappten fram tills jag kopplade henne 13,15

37 min i en drevrepris + 7 min blev 1 min ifrån prisdrev (45min 3:e pris)



Inga kommentarer: