onsdag 12 september 2012

2 September

 Efter att jag jobbat klart på lördagen, drog vi upp till
våra jaktmarker i Ivarsbyn.
Fullmånen lyste så fint och det verkade som
att det skulle bli bra väder
 Var i skogen strax före 6!
Traskade sakta i lätt koma på en traktor stig, Irma var pigg
och sökte ut i fina rundor.
Satte mig vid ett stort och bra träd, drog ner hatten och lurade till lite :)
 Vaknade till av att myggorna kalasade på mig, kollade GPS:en
Irma hade jobbat på fint, i allt större cirklar
Jag flyttade mig efter henne, så dumt att vara " för" långt
bort när hon får ut ;)
 Hade aldrig varit på den här sidan av terrängen förut,
såg på GPS:en att det var en hel del höjdkurvor.
Men va f..jag skulle ju inte springa runt där.... 

 trodde jag...


 Stup ner och brant upp

 Vid 10-tiden började allt kännas väldigt tungt,
då hade jag varit i skogen i 4 timmar, utan så mycket som
en harskit i sikte
 Framemot 12 gav vi upp
Enligt GPS:en hade vi då ca 2 km att gå i kraftigt kuperad
terräng.....jippi!!!
Terro gick på slag..alltid något :)
Tillslut hittade jag kära sambon, där i granskogen...underligt att man
kan bli så glad över det :))
Vi kopplade Terro och lät Irma söka ut, hon jobbade
som en liten galning, vi hade ingen tro på något resultat
men hon fick i allafall harlukt i nosen och Trond
och jag kunde ägna oss åt att plocka älglus

Trond har gott en 5-6 dagar med Irma, det har inte
varit några kanon resultat men hon har hittat hare varje
gång....

Terro däremot har tagit sig ett jädrans tag...så nu får vi se
hur det går till Måndagen

Ny dag nya utmaningar

Inga kommentarer: