måndag 19 december 2011

Finlands-resa December 2011


 Den 6 December dro Espen Johannesen med Belger du Nord Willy og jeg
til Lapinlahti i Finland,for å starte på pröve.
Vi ble motatt av vår svensktalende Finske venn Erik Bollström,som hadde ordnet
med overnatting, dommere og alt annet .
Hytta lå mitt i skogen med pröveterrenget på alle kanter.


 Torsdag morgen slapp Espen Willy som fikk fot nesten med en gang.
Haren hadde gått mye på natten og Willy kom på det elste,derfor tok
det litt tid för haren var på bena.


 Endelig var det full los og alle fulgte spent med.
Haren ble observert flere ganger og
Willy fikk bevist vilken vei jager han er.
114 losminutter på förste hare.


 Hare nr2 jaget han 88 minutter på,han ble koblet på full los på begge harene.
Espen venter spent på resultatet.


 Når dommerne hadde regnet på dette ble resultatet 80,67 poeng
og Willy ble Finsk jaktchampion.


 På bildet fra venstre Erik Bollström(tolk) Seppo Huovinen (overdommer)
 Matti Roth ( dommer )
og meg selv(moralsk stöttespiller)


 På kvelden ble det bastu og fest på hytta


 Men vi badet IKKE i elven,det var ille nok for
 Espen og meg å sitte i bastuen med to garvede finner
som ikke kunne få det varmt nok.


 Matti Roth (eieren av Latukkakorven Leevi) og meg selv litt utover kvelden etter
en fin dag i skogen.

 Erik Bollström og meg enda litt senere.

 Etter å ha jaktet med Latukkakorven Leevi, Meripojan Kaapo,og Belger du Nord Inez,
avsluttet vi
oppholdet med en grillfest for Espen og hans hund som nå er både Norsk og Finsk jaktchampion.


 Belger du Nord Inez


 Latukkakorven Leevi og Meripojan Kaapo.


Latukkakorven Leevi

1 kommentar:

tommy ødegård sa...

flotte bilder og morro å lese trond