onsdag 8 april 2020

Har fått en fotokiosk

Det hade varit enkelt att skriva att jag byggt mig en
fotokiosk, men det hade ju inte varit sant.
För det är Trond som byggt den, först var den ett tak
över vår soptunna, sen blev den ett lekhus till våra barnbarn
Och nu äntligen !
Mitt egna gömsle att sitta i och fotografera, det
som kommer förbi.


Jag började redan förra året att "mata" in fåglar och ekorrar,



samma paret av ekorrar är där i år också
En med kort svans, som jag så klart döpt till Stumpen
och hans kompis, som då är "den andra".



Här sitter jag i min fotokiosk.



Det har inte blivit några spektakulära bilder



men det är som med allting annat


det är bara att lägga tid



träna, så en vacker dag



händer det något, spännande eller ovanligt



Nu har jag inte suttit där så jätte länge, men några
timmar har det blivit, nästan varje morgon, jag har iallafall lärt mig att kl 09.00
då kommer ekorrarna, så det är ingen idé att sitta där från kl 06.00

Så i Påsk ska jag prova några timmar mitt på dagen och se
vilka som är där då :)

Gör ni något kul nu i dessa tider ?

Inga kommentarer: