måndag 16 december 2019

Vad är det med vädret !!

Jag tror det har regnat oavbrutet nu i flera veckor,
fast några dagar blev det kallt och riktigt vackert för att
som nu vara tillbaka i normal väder, REGN !


Här står 2 inbitna har-jägare, stundtals känns ju
har-jägar livet så här ljust och glatt.


Belger du Nord Axel jagade bra den här dagen
och vår Belger du Nord Zaaga hade ett hyfsat drev, hararna
här på Ranebo ÄLSKAR att springa kilometervis på vägarna
Zaaga`s hare sprang 1,6 kilometer, där låg den och tryckte, blev ett häftigt
påstick och haren kom som skjuten ur en kanon tillbaka, kastade sig ner på en annan
väg, rakt över ett hygge, ner på nästa väg, en runda i skogen
ut och tillbaka på vägen, men nu åt andra hållet


tillslut blev det dötappt.
Zaaga har tagit några steg framåt i sin utveckling, hon är
bara så extremt noga på slagen, så det tar sådan tid, men hon reser
haren i 9 av 10 gånger, hon har också fattat att hon måste
dra ner på farten när vittringen blir sämre, så jag tror hon blir bra,
kunde vi bara få lite bättre väder förhållanden.
I förrgår när jag var ute med henne, regnade det nästan oavbrutet
 det tog 3,5 timme innan hon reste haren, 
den for mest runt nere i ett träsk, det var så otroligt mycket vatten,
att det var svårt att gå även på stigarna, som mest liknade bäckar.
Effektiv drevtid 30 min, tappter 1,5 timme


Så nu längtar jag efter kyla, lite snö och Jultomten.
Efter Jul blir det en tur norröver.

Trix vår Pointer resorberade sina valpar, så inga valpar
nu i vår, vi ska försöka meritera klart henne och ta en kull
nästa löp eller så väntar vi tills nästa vinter, vi får se.


Förkyld är jag också !
Just nu vräker regnet ner, att det bara orkar !!
Livet är på topp !

Inga kommentarer: