tisdag 27 december 2011

Anfallen under jakt

 Idag var Trond och jag i Ivarsbyn och jagade
med Terro och Irma.
Irma jobbar på bra, även om jag tycker hon kunde jobba
ut på lite större sökrunder, men det kommer...
Medans jag stod där och väntade så tittade jag på
en flock småfåglar ( inte den på bilden) som hoppade
omkring i en gran...plötsligt var det en av fåglarna
som landade på en gren bara knappt 1,5 meter från mig
stirrade mig rakt in i ögonen....och flög rakt på mig och landade på jackan,
hängde där någon 100 dels sekund och flög sen tillbaks till sina kompisar
Vad tänkte han?!
 Inte mycket till vinterväder i de värmländska skogarna, även om
det låg lite snö här och var.
Irma fick ut en hare som hon jobbade med.

Efter 2 timmar utan harslag blev det för trist för Terro, då tog han upp
räv som han drev på runt hela Ivarsbyn i över 2 timmar.
Trond åkte bil och hade den stora antennen på...allt för
att få kontakt och få stopp på jävulskapen.


Inga kommentarer: